طنز خواستگاری در لار...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 8 خرداد 1389
بازدید : 2261
نویسنده : لارستان بزرگ

خواستگاری پسرا از دخترا در لار...

توی این پست می خوایم در مورد خواستگاری پسرا از دخترای لاری هم طنز و هم جدی صحبت کنیم و نظرشونو نسبت به هم بدونیم .

دخترا می خوان بدونن کدومشون اصل و نسب داره ' کدومشون دستشون به دهنشون می رسه ' کدومشون تحصیل کرده است ' اصلا کدوم پسر تصمیم گرفته به خواستگاری بره .

وسائل مورد نیاز برای ازدواج هم که می دونید - يك جلد كلام الله، يك شاخه نبات، بی نهایت عدد سكه تمام بهار آزادي به تعداد سال تولد یا سال میلادی، سفر حج عمره دونفره ، طلا و جواهرات، و .................. توی شهر ما هم که متاسفانه توقعات داره کم کم میره بالا.

بقیه چیزا رو هم دخترا می تونن از حقشون در زمان عقد استفاده کنند حق طلاق ، حق مسکن وشیربها .
خلاصه کنم براتون ' اون یکی شاه پسره از سر بازار اومده ' یکی شون تاجره و یکی دیگه شون حجره داره ' اون یکی در خونه بازه همیشه سفره داره ' یکی شون قد بلند ابرو کشیده شازدس ' این یکی وزیره و اقبال تابنده داره ' دوماد ما باید شازده باشه ' عاشق و دل باخته باشه ' واسه لیلای دل نازک ما دو سه ملیونی اندوخته باشه ' این یکی مالکه و هزار هزار اجاره دار ' اون یکی رئیسه با یک فامیل ابرودار ' یکی شون دکتره و یکی دیگه شون مهندسه ' این یکی استاد جبر و حساب و هندسه ' یکی شون تو کار الماس یکی شون تو کار فرش ' یکی شون از راه دور فردا قراره برسه ' اصلا هرچی شما گفتید . شما بگید  شما بگید توی این خواستگارا کی میشه دوماد ایشالله ' اخه می دونید چرااااااااااااااا؟ چون ستاره بختمون بلنده . 

بعضی از دخترا میگن خواستگار خوب پیدا نمیشه بعضی هام که میگن تو نوبتیم مثلا دختری که نفر چهارم یا پنجمه توی یک خانواده پرجمعیت باشه چه گناهی کرده؟ اخه خدا رو خوش میاد؟ بعضی هام کاری به خوب وبدش ندارن و تا یه خواستگار خوب پیدا میشه چون از اون دخترایی ان که متعاقبا فکر می کنند نسل پسرها در حال انقراضه (بیشتر دخترهای دبیرستانی) زود ازدواج می کنند .

اگه بخواید راستشو بگم خواستگار البته از نوع خوبش کم که نشده هیچ زیاد هم شده اخه پسرها که دنبال فرشته نمی گردن و یا مثلا دنبال خوشگل ترین دختر كه نیستند چون همانطور که خودتون می دونید زیبایی سلیقه ایه و ممکنه یکی عاشق کسی بشه که از نظر کسی زشت باشه دخترای مومن و نجیب هم که توی این دوره و

 زمونه زیاده

 ' واقعا سن ازدواج رفته بالا و دخترهایی رو می بینی که 30 سالشونه و اصلا هم قصد ازدواج ندارند و از زندگیشون کاملا راضی ان خب وقتی قبل از ازدواج به یمن ازادی های زیادی که دارن می تونن به  خواسته هاشون برسن چرا دیگه بیان برن زیر بار مسئولیت زندگی؟؟                                                                                                  ؟                                                                                                                                                                                                   

 پس ایراد کار کجاست؟  یکی از علت هایی که دخترای خوب نمی تونن ازدواج کنن اینه که بعضی از ادمای از خدا بی خبر و خدانترس که توی همه جا خدا رو شکر کم نیستند  و خیلی هم زیادن روی دختر مردم عیب و ایراد میزارن . وای به حال دختره اگه خانوادش ایرادی داشته باشن یا مرتکب خلافی بشن تا یه خواستگار پیدا میشه خیرخواهی شون گل می کنه یعنی چی؟ یعنی اینکه نمیزارن دختر بدبخت ازدواج کنه و اینجاست که دختر بدبخت اگه یه کمی نجابت داشته باشه و به قول بعضی ها زرنگی نداشته باشه یکیو تور کنه یعنی مثل یه دختر خوب بشینه توی خونه تا یه خواستگار خوب بهش معرفی کنن چطور میشه؟؟؟ خوب معلومه ترشیده میشه خدا لعنت کنه این ادما رو که توی لار خودمون بعضي هارو دست زنها بلند شدن  .

دلیل دیگه ش هم اینه که دخترا و پسرا به هم خیلی زیاد بدبین شدن دخترا دنبال اون یه درصد پسرایی میگردن که پاک موندن و پسرا هم که اصلا اعتماد به جنس دختر ندارن و می ترسن اگه دختری شماره بگیره به درد ازدواج نمی خوره و تا وقتی که پسرها میرن  بوستان ملت (پارک کمال قبلا می گفتن) دنبال دختر میگردن به جایی نمی رسن و فقط وقتشونو تلف کردن و متعاقبا هم دخترها .

پیرمردها و پیرزن هایی هم که هنوز ناامید نشدن میرن فاتحه .

دليل بي اعتمادي دخترها به پسرا هم اينه كه اقا پسرا ميخوان طرف (دختره) فقط مال خودشون باشه و خودشون مال همه !! اينجوريه كه اقا پسرها فكر مي كنند چون خودشون فقط يك بار دنيا ميان هر كاري دوست داشته باشند بايد انجام بدن !

بعضي از دخترام به مهريه اعتقاد دارند به خاطر عندالمطالبه بودنش. اينا ميگن مهريه هم فقط پول نقد تا ادم با سرمايه ش كاري راه بندازه!

مشکل دیگه هم پوله پسرا میرن خواستگاری دخترایی که پدر پولدار دارن و پدر دختره هم که خارجه و می دونه چه خبره یعنی پسره می خواد سرمایه پدر دختررو که زرنگه به چنگ بیاره و از قبل پول پدر زنش به نوایی برسه که نمی رسه .

و یه دلیل دیگه ش اینه که پسرا تا مستقل نشن زن نمی گیرن و باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین پسران می شه  كه به تبعش سن ازدواج دختران هم بالا میره           و نتیجه ش این می شه كه می گن دخترا

خواستگار ندارن

و علت دیگه ش هم برمی گرده به حجاب بعضی از دختران لاری چون اکثر مردای لاری غیرتی اند دخترایی   هستن خوب و نجیب و مهربان وخوش اخلاق خوب سلیقه شون اینه که اینطوری بگردن وقتی ادم وقتی می بینه به حجابشون اهمیت نمیدن رغبت نمی کنه پا پیش بزار ه                                                                               ه

.

ببخشید چشماتون رو خسته کردم




:: موضوعات مرتبط: فرهنگ لار , ,
:: برچسب‌ها: ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com